nedeľa 10. mája 2015

Ahoj :)

Som tu opäť a dnes, ako som sľúbila, s článkom zameraným na prijímačky na FTVŠ, čo je Fakulta telesnej výchovy a športu.Už mnoho ľudí sa ma na toto pýtala a keďže sa mi, úprimne,  nechce opakovať to isté kolom dokola rozhodla som sa to zhrnúť do jedného článku.

Tento článok je venovaný ľudom, ktorý majú záujem o štúdium na tejto škole alebo ich len zaujíma ako to na takej škole prebieha. Vopred upozorňujem že je to subjektívny pohľad a názor!!

Prijímačky som absolvovala minulý týždeň a poviem vám, adrenalín jak má byť :D
celé prijímacie konanie sa skladá z dvoch častí: praktickej a teoretickej. Teoretická časť, klasika, test. Ja som s testom až taký problém nemala, keďže som dopredu vedela akých okruhov sa to bude týkať. Biológia, didaktika športu, história olympíjskych hier a fyzika. Na prvé počutia hrozná kombinácia ale až také zlé to nebolo. Tá ťažšia časť bola praktická, čož sú fyzické testy.
 Plávanie, atletika, gymnastika, športová hra. Jahoda, pohoda.... no to isto! :D
Človek keď sa rozhodne ísť na takúto školu musí počítať s tým, že prijímačky budú náročné. Ja som to vedela a aj napriek tomu, som to podcenila.
Bodovacie tabuľky jednotlivých disciplín vám sem dávať nejdem, viete si ich nájsť na stránke školy.
Plávanie som absolvovala ako prvú disciplínu. Musím povedať, že plávanie som podcenila úplne najviac a aj napriek tomu to dopadlo nad očakávania. Zaplávať 100m pod 3 minúty možno neznie tak tragicky ale skúste si to, je to celkom náročné. Ja som na trénovanie kašlala. Doslova a dopísmena. Stále som to odkladala so slovami že to má čas až prišiel apríl a bolo treba čakať. Lenže samozrejme, ochorela som a na dva týždne som bola odpísaná. Plávať som teda bola dokopy asi 3-4 krát. Čas som mala 2:20 takže som síce vysilená ale šťastná odchádzala z plavárne rovno na atletický štadión kde sme mali beh.
Atletická časť sa skladala z behu na 50m (šprint) a 12-minutového behu (vytrvalosť). Beží sa na ovále s dĺžkou 350m.  Poviem vám, že totálne sa zničiť na plávaní, potom podať 200% výkon pri šprinte a nakoniec sa postaviť na čiaru a čakať na výstrel nie je zrovna najlepší pocit. Keď som si predstavila že mám pred sebou 12 minút behu tak mi zamrzol úsmev na perách. No nejako som to zvládla a keď padol druhý výstrel (stáť!) padla som na zem a len ležala a snažila sa nezadusiť. V tú chvílu som mala pocit že som podala svoj najväčší životný výkon :D
Druhý deň sme začínali testom a nasledovala gymnastika. Ako ste v článku http://dadabeauty.blogspot.sk/2015/02/ja-a-sport.html prečítali ja s gymnastikou problém nemám. Zostava jednoduchá nebola ale dala sa zvládnuť: -stojka - kotúľ, skok s obratom, kotúľ vzad do stojky a premet bokom. Následne išli bonusové body sa náročnejšie gymnastické prvky a väzby prvkov.
No a nakoniec nasledovala športová hra, ktorú som si zvolila volejbal. Z tých, ktoré sme mali na výber (volejbal, basketbal, futbal a hádzaná) by volejbal bol asi najbližší  aj keď som ho hrala asi 2-krát v živote. :D Najskôr sme mali vo dvojici odbíjanie prstami a bágrom, potom smeče a nakoniec hru 3:3. Pri hre, samozrejme, som si pri prvej nahrávke narazila prst takže zvyšok hry som sa len tak motala.
Štandardy som splnila s bodmi naviac, test som napísala na viac ako polovicu takže už len čakám na list či som prijatá alebo nie. :)

Dúfam, že vás tento článok zaujal. Taktiež dúfam, že som pomohla tým, ktorý majú záujem o štúdium na tejto škole alebo aj tým, ktorý nevedia, čo po strednej a rozhodujú sa kam na vysokú.
Zdroje obrázkov:
www.lafranconi.sk
www.miniopterus.sk
www.fsport.uniba.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára